Hoinar pe web
    Site-uri care mi-au atras atentia


TRANSLATE MY BLOG IN ENGLISH OR INTO DIFFERENT LANGUAGES

miercuri, noiembrie 15, 2006
  Iar web 2.0
Categoria internet/IT~

Un articol din Gândul de azi face o analiză caustică a fenomenului web 2.0, pe care îl califică drept “o etichetă strălucitoare prin intermediul căreia câteva companii incearcă să vânda lucruri care se găsesc de multă vreme, gratis, în structurile opensource”.
Pentru că autorul articolului are amabilitatea de a folosi ca referinţă iniţială un citat dintr-un post scris de mine cu trei sferturi de an în urmă, îmi permit să adaug câteva informaţii suplimentare pe care le-am cules ca utilizator de rând al Internetului şi în chip de consumator român de rând.

În textul citat de pe blogul meu, Google oferea 22 de milioane de rezultate pentru termenul "web 2.0" (intre ghilimele). Astăzi (după 9 luni), am găsit 105 milioane de rezultate, deci de cca. 5 ori mai multe.
Mai constat că numărul companiilor care încearcă să obţină profit din web 2.0 nu este de “câteva” ci de ordinul sutelor.

Este evident, aşa cum susţine Vladimir Oane (citat în articol) că un număr de produse care se înscriu în conceptul web 2.0 sunt foarte utile, dar mi se pare la fel de adevărată susţinerea din Gândul, că marea majoritate a mărfurilor oferite sub această emblemă nu fac o para chioară.

Anunţată cu mare pompă, cea de a treia conferinţă anuală Web 2.0, a avut loc de curând la San Francisco. Deşi a trecut o săptămână de la încheierea ei, Google nu oferă ecouri relevante.

Să revenim pe meleagurile noastre. Majoritatea absolută a aplicaţiilor autohtone web 2.0 ţinteşte publicitatea, marketingul şi PR, având ca scop mărirea profitului celor care le gestionează. Pentru consumatorul român ele reprezintă adesea pagube educaţionale sau materiale. Amintiţi-vă de sistemele interactive de promovare a creditelor care omiteau o serie de informaţii.
De altfel, în multe cazuri, chiar şi publicitatea românescă obişnuită, nu neaparat cea online, afectează nejustificat buzunarul consumatorului. Un exemplu tipic ar fi pasta de dinţi, un produs folosit, din păcate, în cantităţi mult mai mici la noi decât în ţările evoluate, fapt datorită căruia aproximativ jumatate din preţul unui tub este costul publicităţii.
 
Comentarii:

Anonymous Anonim a scris:
Despre ce aplicatii web 2.0 vorbesti? Eu nu prea cunosc multe. Nu prea cunosc niciuna de fapt in afara produsului facut de noi.
 
Blogger Sorin a scris:
Nu am priceperea necesara ca sa judec calitatea produsului vostru. E posibil sa fie foarte bun, dar in mod cert nu este singura aplicatie web 2.0 din România. Sper că nu excluzi retelele sociale din web 2.0. Un site olandez citeaza nu mai putin de 30 de retele sociale romanesti. Cat de utile sunt cele mai multe dintre ele?
Sa mai inteleg ca nici unul din produsele Netbridge (de exemplu), nu are pretentia de a fi categorisit in web 2.0?
 
Anonymous Anonim a scris:
faci o mare confuzie intre un site si o aplicatie. Adica Wordpress este o aplicatie dar un blog pe aceasta platforma nu este. Sper ca vezi diferenta.
 
Blogger Sorin a scris:
Sa inteleg ca retelele sociale nu constituie un tip de aplicatie web 2.0? Nu m-am referit la 30 de aplicatii diferite.
Chiar daca privesti doar din unghiul produselor romanesti, cred ca te cam lauzi cu unicitatea.
Avem platforme romanesti de blogging, chiar daca nu sunt formidabile.
De „Advanced e-Learning Objects" produs de Siveco Romania ai auzit?
Pentru ca am dat exemplul Netbridge, consideri Kestionare.ro doar un site ca Sentimente.ro si nu o aplicatie?
 
Anonymous Anonim a scris:
Nu am zis ca nu mai sunt... cu siguranta ca sunt. Doar ca eu nu stiu. Nu e lauda. Tu vorbesti de siteuri si de platforme software....

Si nu. Nu consider nimic din ce face Netbridge web 2.0. Kestionare nu are nimic de a face cu web 2.0. La fel cum nici sentimente nu are. Nu vad ce retea sociala e asta. E doar un site pentru copii plini de hormoni. Bine .... eu nu dau 2 bani nici pe myspace dar asta e alta problema.

Despre siveco nu ma pronunt. Nu am auzit nici folosit.
 
Blogger Sorin a scris:
Iata ca incepem sa fim amandoi de acord cu autorul articolului din Gandul, care sustine ca sub eticheta modei "web 2.0" se ascund adesea fleacuri fara valoare.
Referitor la Netbridge, indraznesc sa-ti amintesc declaratia semeata a lui Orlando Nicoară, preluata de presa şi de unii cei mai cunoscuti bloggeri romani:„Imi prezint demisia din toate functiile detinute la Netbridge, lasand în urma cea mai puternica companie de pe internetul romanesc”.
Ca si tine, nici eu nu dau 2 bani pe MySpace, dar Rupert Murdoch a dat 560 de milioane de dolari si probabil va scoate profit din ea.
Altii scot profit din moda tatuajului sau a piercingului.
 
Anonymous Anonim a scris:
Si ce legatura are ce a zis Orlando cu web 2.0?
 
Blogger Sorin a scris:
Stim că web 2.0 e un concept nedefinit.
Te citez:
“Cred ca web 2.0 are la baza ideea de sharing”, “webul poate deveni un mediu creat de utilizatori” şi “Odata cu web 2.0 democratia isi face locul si pe Internet”.
In consecinta, web 2.0 nu apartine numai celor care scriu programe in cod, ci şi bloggerilor, celor care îşi pun pozele pe Flickr si evident negustorilor cu site-uri interactive.
În consecinta, dacă nu te-ai răzgândit, cam toata oferta Netbrige (bună sau proasta) se află sub umbrela web 2.0.
 
Trimiteți un comentariu

<< Înapoi la Blog
Pentru că atunci când scormonesc, de voie, de nevoie, universul webului, dau peste multe chestii simpatice, enervante, interesante, uimitoare sau utile, parcă ar fi bine să spun câte ceva despre cele care mi se par ieşite din comun.

Blog abandonat (poate temporar):
Bolile televiziunii

Mă puteţi contacta prin e-mail prin intermediul adresei web:
http://scr.im/hoinarpeweb
care evită spamurile automatizate.
Mă puteţi găsi şi pe TWITTER
Ca să primiţi prin e-mail actualizările la blog

prin FeedBlitz


ABONEAZĂ-TE LA RSS

CAUTĂ UN SUBIECT ÎN BLOG


în Hoinar pe web pe Web
PageRankGoogle PageRank
DESPRE VIZITATORI

ARHIVA
august 2005 / septembrie 2005 / octombrie 2005 / noiembrie 2005 / decembrie 2005 / ianuarie 2006 / februarie 2006 / martie 2006 / aprilie 2006 / mai 2006 / iunie 2006 / iulie 2006 / august 2006 / septembrie 2006 / octombrie 2006 / noiembrie 2006 / decembrie 2006 / ianuarie 2007 / februarie 2007 / martie 2007 / aprilie 2007 / mai 2007 / iunie 2007 / iulie 2007 / august 2007 / septembrie 2007 / octombrie 2007 / noiembrie 2007 / decembrie 2007 / ianuarie 2008 / februarie 2008 / martie 2008 / aprilie 2008 / mai 2008 / iunie 2008 / iulie 2008 / august 2008 / septembrie 2008 / octombrie 2008 / noiembrie 2008 / decembrie 2008 / ianuarie 2009 / februarie 2009 / martie 2009 / aprilie 2009 / mai 2009 / iunie 2009 / iulie 2009 / august 2009 / septembrie 2009 / octombrie 2009 / noiembrie 2009 / decembrie 2009 / ianuarie 2010 / februarie 2010 / martie 2010 / aprilie 2010 / mai 2010 / iunie 2010 / iulie 2010 / august 2010 / septembrie 2010 / octombrie 2010 / noiembrie 2010 / decembrie 2010 / ianuarie 2011 / februarie 2011 / martie 2011 / aprilie 2011 / mai 2011 / iunie 2011 / iulie 2011 / august 2011 / septembrie 2011 / octombrie 2011 / noiembrie 2011 / decembrie 2011 / ianuarie 2012 / februarie 2012 / martie 2012 / aprilie 2012 / mai 2012 / iunie 2012 / iulie 2012 / august 2012 / septembrie 2012 / octombrie 2012 / noiembrie 2012 / decembrie 2012 / ianuarie 2013 / februarie 2013 / martie 2013 / aprilie 2013 / mai 2013 / iunie 2013 / iulie 2013 / august 2013 / septembrie 2013 / octombrie 2013 / noiembrie 2013 / decembrie 2013 / ianuarie 2014 / februarie 2014 / martie 2014 / aprilie 2014 / mai 2014 / iunie 2014 / iulie 2014 / august 2014 / septembrie 2014 / octombrie 2014 / noiembrie 2014 / decembrie 2014 / ianuarie 2015 / februarie 2015 / martie 2015 / aprilie 2015 / mai 2015 / iunie 2015 / iulie 2015 / august 2015 / septembrie 2015 / octombrie 2015 / noiembrie 2015 / decembrie 2015 / ianuarie 2016 / februarie 2016 / martie 2016 / aprilie 2016 / mai 2016 / iunie 2016 / iulie 2016 /


Creative Commons License
Hoinar pe web de Sorin este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în condiţii identice 3.0 România.
Who links to my website?

ŞTIRI-INFORMAŢII



Ziarul